Getrainde buikspieren

Een six-pack of strakke buik krijg je niet alleen door het uitvoeren van buikspieroefeningen. Train daarom de buikspieren in combinatie met een aangepast dieet. De meest uitgevoerde buikspieroefening is de sit-up. Hierbij lig je op je rug op de grond en zijn de knieën gebogen. De voeten blijven op de grond staan. De handen rusten op de borst of de dijen. De buikspieren worden aangespannen en je bovenlichaam komt omhoog. Trek niet je hoofd naar voren maar blijf naar een vast punt aan het plafond kijken. De basic cruch is de tweede meest uitgevoerde buikspieroefening wen traint de middelste buikspieren. De startpositie is hetzelfde als bij de sit-up. Dit keer komen alleen de schouders van de grond en blijf je gedurende 1 seconden in deze positie hangen.

De buitenste buikspieren train je door weer de startpositie aan te nemen, dit keer met de handen achter het hoofd en de ellebogen gespreid. Breng de rechter elleboog naar de linkerknie terwijl je bovenlichaam van de grond komt, en andersom. Trainen met de ab roller is een van de zwaarste buikspieroefeningen. Je rolt zover mogelijk naar voren en weer terug. Begin hierbij op je knieën, later bouw je dit op door op de tenen te staan. Om de buikspieren goed te trainen zijn er meerdere oefeningen mogelijk en is het belangrijk regelmatig te trainen. De oefeningen worden ook 10 tot 20 maal per keert herhaald. Op de website van fitnessapparaat.nl vind je hulpmiddelen om de buikspieren te trainen.